Michael Wade listet die 10 häufigsten Bewerbungsfehler auf: 10 Common Mistakes of Job Applicants

  1. Not applying to a large number of employers.
  2. Submitting cover letter and vita material that contains errors.
  3. Ignoring major employers such as the federal, state, and local governments.
  4. Failing to research an employer prior to the job interview.
  5. Having unrealistic salary expectations.
  6. Not going through a mock interview prior to the real one.
  7. Preparing for complicated questions and overlooking obvious ones such as, „Why do you want this job?“ and „Why should we hire you?“
  8. Dressing inappropriately for the interview.
  9. Failing to put the interviewer at ease.
  10. Focusing on what the employer can do for them instead of what they can do for the employer.

Das sehe ich genau so ziemlich ähnlich. Nur beim letzten Punkt sehe ich das anders – zumindest wenn’s um Fach- und Führungskräfte geht. Die Frage muss hier lauten: „Was können wir gemeinsam tun, um unsere gemeinsamen Ziele zu erreichen?“

(via maol symbolisch)

About Marcel Widmer

Hallo, ich bin Marcel Widmer, Baujahr 1960 und lebe mit meiner Familie in der Schweiz am Zürichsee. Ich bin selbstständiger Job-Coach, Personalberater und Trainer, Ehemann und stolzer Vater einer Tochter sowie gesellschaftlich engagierter Mensch. Seit Dezember 2004 publiziere ich persönlich und authentisch – in diesem Blog wie auch in Fach- und Experten-Weblogs wie im JobBlog.